Ritualul de Sukot
SUKOT 5778
Ritualul sinagogal practicat la Templul Coral, București
Notă – referințele referitoare la Sidur sunt corespunzătoare ”Sidur Lemaan Ahai” – editat de FCER în anul 2011
Miercuri, 14 Tișrei (4 octombrie) ajun SUKOT
Terminăm să pregătim Suka.
- Pregătim buchetul în coșuletul împletit din ramuri de palmier. La mijloc punem Lulav(ramura de palmier), la dreapta Hadas(3 ramuri de laur) și la stânga Aravot (două ramuri de salcie).
- Aprindem o lumânare care arde cel puțin 72 de ore de la care vom aprinde focul de sărbătoare.
- Eruv Tavşilim (pagina 408)
- Aprinderea Lumânărilor de sărbătoare (pagina 409-411).
Rugăciunea de seară
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 431-442). La pagina 441 nu se spune Veșameru dar se intercalează Vaidaber Moșe.
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749) .
- Oficiantul spune Kadiș Șalem (pagina 457-459).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 461- 467). În Sinagogă nu se face Kiduș.
- Masa în Suka începe cu Kiduș leȘaloș Reglim (pagina 779-783).
Joi, 15 Tișrei (5 octombrie) SUKOT pima zi
Rugăciunea de dimineață
- Ca în orice Șabat (pagina 33-34,47-56,64-69,70-96,468-526). Oficiantul începe să intoneze cu voce tare la pagina 521
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 129-144).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Netilat Lulav cu Șeheheianu (pagina 791). Oficiantul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus.Le ridică 30 cm pentru a le dobândi. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Oficiantul le dă pe rând tuturor enoriașilor ca un dar condiționat de a le restitui. Enoriașul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Le ridică 30 cm pentru a le dobândi. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos. Enoriașul le restituie oficiantului care le ridică 30 cm pentru a le dobândi.
- Halel complet cu scuturarea Lulavului dar fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot – Se scoate Tora și se face în jurul ei un circuit cu Lulav (pagina 792 Lemaan Amitah, 799-800).
- Kadiș Șalem (pagina 818-819).
- Psalmul de joi fără Hoșienu (pagina 218-219, 222-223).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 224,222-223).
- Citirea Torei (pagina 572-605). La scoaterea Torei se spun paragrafele pentru sărbători (pagina 573,574,576). Mi șeberah fără intercalarea de Șabat, dar cu intercalarea de sărbătoare (pagina 581-582). Binecuvântarea după Haftara varianta de sărbătoare (pagina 588). Nu se spune Iekum Purkan (pagina 589-591). Se spune I-a E-li vegoali (pagina 594-595). Nu se spune Av harahamim (pagina 595-596).
- Așrei, întoarcerea Torei și rugăciunilr pentru România și Israel 596 – 605.
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu Kedușa pentru sărbătoare (pagina 752-753). Jertfa zilei pagina 761. Dacă este Cohen, se oficiază la repetarea rugăciunii Birkat Kohanim (pagina 774).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 624-637).
- Masa în Suka începe cu Kiduș Leiom Șaloș Reglim (pagina 782).
Rugăciunea de după-amiază
- Așrei (pagina 643-650).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 679-685).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 685-686,684-685).
Rugăciunea de seară
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 431-442). La pagina 441 nu se spune Veșameru dar se intercalează Vaidaber Moșe.
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749) . [Cei cu domiciliu stabil în Israel spun Șmone Esre (pagina 359-379) cu intercalarea Ata honantanu (pagina 362) și de Hol Hamoed (pagina 369-370) și fac Havdala (pagina 695-696) fără mirodenii și fără lumânare].
- Oficiantul spune Kadiș Șalem (pagina 457-459).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 461- 467). În Sinagogă nu se face Kiduș.
- Masa în Suka începe cu Kiduș leȘaloș Reglim (pagina 779-783).
- Aprinderea Lumânărilor de sărbătoare de la o flacră existentă după ora specificată în Luah (pagina 409-411).
Vineri 16 Tișrei (6 octombrie) SUKOT a doua zi
Rugăciunea de dimineață
- Ca în orice Șabat (pagina 33-34,47-56,64-69,70-96,468-526). Oficiantul începe să intoneze cu voce tare la pagina 521.
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 129-144).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749). [Cei cu domiciliu stabil în Israel spun rugăciunea de zi de zi (pagina 145-166) cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina157-158).]
- Netilat Lulav (pagina 791). Oficiantul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus.Le ridică 30 cm pentru a le dobândi. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Oficiantul le dă pe rând tuturor enoriașilor ca un dar condiționat de a le restitui. Enoriașul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus.Le ridică 30 cm pentru a le dobândi. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos. Enoriașul le restituie oficiantului care le ridică 30 cm pentru a le dobândi.
- Halel complet cu scuturarea Lulavului dar fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot – Se scoate Tora și se face în jurul ei un circuit cu Lulav (pagina 792, 793 Even Știa, 799-800).
- Kadiș Șalem (pagina 818-819).
- Psalmul de vineri fără Hoșienu (pagina 220, 222-223).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 224, 222-223).
- Citirea Torei (pagina 572-605). La scoaterea Torei se spun paragrafele pentru sărbători (pagina 573,574,576). Mi șeberah fără intercalarea de Șabat, dar cu intercalarea de sărbătoare (pagina 581-582). Binecuvântarea după Haftara varianta de sărbătoare (pagina 588). Nu se spune Iekum Purkan (pagina 589-591). Se spune I-a E-li vegoali (pagina 594-595). Nu se spune Av harahamim (pagina 595-596).
- Așrei, întoarcerea Torei și rugăciunilr pentru România și Israel 596 – 605.
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu Kedușa pentru sărbătoare (pagina 752-753). Jertfa zilei pagina 761. Cei cu domiciliu stabil în Israel spun Uvaiom hașeni (prima jumătate din jertfa de prima zi intermediară). Dacă este Cohen,se oficiază la repetarea rugăciunii Birkat Kohanim (pagina 774).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 624-637).
- Masa în Suka începe cu Kiduș Leiom Șaloș Reglim (pagina 782).
Rugăciunea de după-amiază
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 324-325).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 341,339-340).
Rugăciunea de seară
- Kabalt Șabat începe cu Mizmor leDavid (pagina 419). Din Leha Dodi se spun numai primele două și ultimele două strofe.
- Arvit ca în fiecare Șabat (pagina 430-466) cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 448-449).
- Masa în Suka începe cu Kiduș de Șabat.
Sâmbătă, 17 Tișrei (7 octombrie) ȘABAT HOL HAMOED prima zi intermediară
Rugăciunea de dimineață
- Ca în orice Șabat (pagina 33-34,47-56,64-69,70-96,468-563) cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 544).
- Halel complet, dar fără Lulav și fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot – Se deschide Aron Kodeș, dar nu se scoate Tora și nu se fac circuite (pagina 792, Om Nețura 800-804).
- Kadiș Șalem (pagina 818-819).
- Psalmul de Șabat (pagina 565-568).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 571,567-568).
- Citirea Torei (pagina 572-605). Mi șeberah cu intercalarea de Șabat și de sărbătoare (pagina 581-582). Binecuvântarea după Haftara varianta de Șabat (pagina 588).
- Nu se spune Av harahamim (pagina 595-596). La pagina 600 nu se spune LeDavid Mizmor ci Mizmor leDavid (nu apare in Sidur Lemaan Ahai).
- Așrei, întoarcerea Torei și rugăciunilr pentru România și Israel 596 – 605.
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu intercalări de Șabat. Jertfa zilei pagina 761-762. [Cei cu domiciliu stabil în Israel spun numai Uvaiom hașliși (a doua jumătate)]. La repetarea rugăciunii Kedușa pentru sărbătoare (pagina 752-753).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 624-637).
- Masa în Suka începe cu Kiduș de Șabat.
Rugăciunea de după-amiază
- Ca în orice Șabat (pagina 643-686) cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 670-671). Se omite Țidkatha (pagina 679).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 685-686,684-685).
Rugăciunea de seară
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 345-354).
- Hezi Kadiș (pagina 358-359).
- Șmone Esre (pagina 359-379) cu intercalarea Ata honantanu (pagina 362). Intercalăm pasajul de Hol Hamoed (pagina 369-370).
- Havdala (pagina 695-696) cu mirodenii și lumânare.
Duminică, 18 Tișrei (8 octombrie) a doua zi intermediară
Rugăciunea de dimineață (fără Tfilin)
- Ca în orice zi de lucru (pagina 33-34,47-56,64-166). Se intercalează pasajul de Hol Hamoed (pagina 157-158).
- Netilat Lulav (pagina 791). Oficiantul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Oficiantul le dă pe rând tuturor enoriașilor. Enoriașul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Halel complet cu scuturarea Lulavului dar fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot – Se scoate Tora și se face în jurul ei un circuit cu Lulav (pagina 792, 797-798 Eeroh Şui, 799-800).
- Kadiș Șalem (pagina 818-819).
- Psalmul zilei de duminică fără Hoșienu (pagina 212-213, 222-223 ).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 224,222-223).
- Citirea din Tora (pagina 183-209). Se omite de la Iehi rațon (pagina 194) pînă la Așrei (pagina 196). Se omite Lamnațeah. (pagina 199-200). Se omite Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Heți Kadiș (pagina 717).
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu Kedușa pentru Hol Hamoed (pagina 754-755). Jertfa zilei pagina 762. Cei cu domiciliu stabil în Israel spun numai Uvaiom harevii (a doua jumătate).
- Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 228-241).
Rugăciunea de după-amiază
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 324-325).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 341,339-340).
Rugăciunea de seară
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 369-370)
Luni, 19 Tișrei (9 octombrie) a treia zi intermediară
Rugăciunea de dimineață (fără Tfilin)
- Ca în orice zi de lucru (pagina 33-34,47-56,64-166). Se intercalează pasajul de Hol Hamoed (pagina 157-158).
- Netilat Lulav (pagina 791). Oficiantul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Oficiantul le dă pe rând tuturor enoriașilor. Enoriașul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Halel complet cu scuturarea Lulavului dar fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot – Se scoate Tora și se face în jurul ei un circuit cu Lulav (pagina 792, 798 El Lamoșaot, 799-800).
- Kadiș Șalem (pagina 818-819).
- Psalmul zilei de luni fără Hoșienu (pagina 220, 213-214).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 224,222-223).
- Citirea din Tora (pagina 183-209). Se omite de la Iehi rațon (pagina 194) pînă la Așrei (pagina 196). Se omite Lamnațeah. (pagina 199-200). Se omite Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Heți Kadiș (pagina 717).
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu Kedușa pentru Hol Hamoed (pagina 754-755). Jertfa zilei pagina 762-763. Cei cu domiciliu stabil în Israel spun numai Uvaiom hahamiși (a doua jumătate).
- Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 228-241).
Rugăciunea de după-amiază
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 324-325).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 341,339-340).
Rugăciunea de seară
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 369-370)
Marți, 20 Tișrei (10 octombrie) a patra zi intermediară
Rugăciunea de dimineață (fără Tfilin)
- Ca în orice zi de lucru (pagina 33-34,47-56,64-166). Se intercalează pasajul de Hol Hamoed (pagina 157-158).
- Netilat Lulav (pagina 791). Oficiantul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Oficiantul le dă pe rând tuturor enoriașilor. Enoriașul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Halel complet cu scuturarea Lulavului dar fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot – Se scoate Tora și se face în jurul ei un circuit cu Lulav (pagina 792, 794 Adon Hamoșia, 799-800).
- Kadiș Șalem (pagina 818-819).
- Psalmul zilei de marți fără Hoșienu (pagina 215, 222-223).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 224,222-223).
- Citirea din Tora (pagina 183-209). Se omite de la Iehi rațon (pagina 194) pînă la Așrei (pagina 196). Se omite Lamnațeah. (pagina 199-200). Se omite Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Heți Kadiș (pagina 717).
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu Kedușa pentru Hol Hamoed (pagina 754-755). Jertfa zilei pagina 763. Cei cu domiciliu stabil în Israel spun numai Uvaiom hașiși (a doua jumătate).
- Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 228-241).
- Se pregătește Hoșana – cinci ramuri de salcie pentru fiecare enoriaș.
Rugăciunea de după-amiază
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 324-325).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 341,339-340).
Rugăciunea de seară
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 369-370)
Miercuri, 21 Tișrei (11 octombrie) a cincea zi intermediară HOȘANA RABA, Ajun ȘMINI AȚERET
Rugăciunea de dimineață (fără Tfilin) Oficiantul poartă Kittel.
- Ca în orice zi de lucru (pagina 33-34,47-56,64-94).
- Psukei Dezimra ca de Șabat pînă la Nișmat (pagina 468-516) și adăugăm și Mizmor leToda când ajungem la (pagina 497-498).
- Iștabah (pagina 126).
- Se deschide Aron Kodeș, oficiantul și obștea recită verset cu verset Șir Hamaalot 127.
- Kriat Șema și Șmone Esre de zi de zi (pagina 128-166). Se intercalează pasajul de Hol Hamoed (pagina 157-158).
- Netilat Lulav (pagina 791). Oficiantul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Oficiantul le dă pe rând tuturor enoriașilor. Enoriașul ia în mâna dreaptă buchetul și în mâna stângă Etrogul (chitra) cu codița în sus. Rostește binecuvântările și întoace Etrogul cu codița în jos și le scutură în cele patru vânturi, sus și jos.
- Halel complet cu scuturarea Lulavului dar fără Kadiș (pagina 707-716).
- Hoșanot umate de Kadiș Șalem – Se scoate Tora și se fac în jurul ei șapte circuite cu Lulav (pagina 792-800, 804-820). Înainte de Taane Emunim (pagina 811) lăsăm din mână Lulavul și luăm Hoșana. Când spunem Kol mevaser mevaser veomer lovim podeaua cu Hoșana de cinci ori.
- Psalmul zilei de miercuri fără Hoșienu (pagina 216-217, 222-223).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 224,222-223).
- Scoaterea Torei ca de sărbătoare (pagina 572-579) cu intercalările de sărbători (pagina 573,575 jos și 576) și cu intercalările de Hoșana Raba (pagina 575, 578).
- Citirea din Tora și returnarea Torei (pagina 189-209). se omite de la Iehi rațon (pagina 194) pînă la Așrei (pagina 196). Se omite Lamnațeah (pagina 199-200). Se omite Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Până aici poartă oficiantul Kittel.
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773). Jertfa zilei pagina 764. Cei cu domiciliu stabil în Israel spun numai Uvaiom hașvii (a doua jumătate). Kedușa pentru sărbătoare (pagina 752-753).
- Kadiș Șalem (pagina 205-207).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 228-241).
Comments
Ritualul de Sukot — No Comments
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>