Ritualul de Șmini Ațeret Și Simhat Tora
ȘMINI AȚERET și SIMHAT TORA 5778
Ritualul sinagogal practicat la Templul Coral, București
Notă – referințele referitoare la Sidur sunt corespunzătoare ”Sidur Lemaan Ahai” – editat de FCER în anul 2011
Miercuri, 21 Tișrei (11 octombrie) a cincea zi intermediară HOȘANA RABA, Ajun ȘMINI AȚERET
- Ne despărțim de Suka.
- Aprindem o lumânare care arde cel puțin 72 de ore de la care vom aprinde focul de sărbătoare.
- Eruv Tavşilim (pagina 408)
- Aprinderea Lumânărilor de sărbătoare (pagina 409-411).
- Rugăciunea de după-amiază
- Ca în zilele de lucru cu intercalarea de Hol Hamoed (pagina 324-325).
- leDavid HAȘEM Ori veYiși urmat de Kadiș (pagina 341,339-340).
- Rugăciunea de seară
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 431-442). La pagina 441 nu se spune Veșameru dar se intercalează Vaidaber Moșe.
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Oficiantul spune Kadiș Șalem (pagina 457-459).
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 461- 467). Dacă se face Kiduș în Sinagogă Kiduș leleilot Șaloș Reglim (pagina 779-781).
- Masa începe cu Kiduș leleilot Șaloș Reglim (pagina 779-781).
- Joi, 22 Tișrei (12 octombrie) ȘMINI AȚERET și ajun SIMHAT TORA
- Rugăciunea de dimineață
- Ca în orice Șabat (pagina 33-34,47-56,64-69,70-96,468-526). Oficiantul începe să intoneze cu voce tare la pagina 521.
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 129-144).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Halel complet cu Kadiș (pagina 707-718).
- Psalmul de Joi fără Hoșienu (pagina 218-219, 222-223).
- Nu se mai spune leDavid HAȘEM Ori veYiși.
- Citirea Torei (pagina 572-605). La scoaterea Torei se spun paragrafele pentru sărbători (pagina 573,574,576). Mi șeberah fără intercalarea de Șabat, dar cu intercalarea de sărbătoare (pagina 581-582). Binecuvântarea după Haftara varianta de sărbătoare (pagina 588). Nu se spune Iekum Purkan (pagina 589-591). Izkor (pagina783-790). Av harahamim (pagina 595-596).
- Așrei, întoarcerea Torei și rugăciunile pentru România și Israel 596 – 605.
- Înainte de Musaf se anunță că începem să spunem “Mașiv Haruah uMorid haGheșem”. Oficiantul îmbracă Kittel. Din acest moment în toate rugăciunile spunem “Mașiv haRuah uMorid haGheșem”.
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773). Repetarea începe la pagina 834-838 și continuă la pagina 751 Mehalkel haiim pînă la pagina 773. Jertfa zilei pagina 764. Kedușa pentru sărbătoare (pagina 752-753). Dacă este Cohen, se oficiază la repetarea rugăciunii Birkat Kohanim (pagina 774).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 624-637).
- Masa începe cu Kiduș Leiom Șaloș Reglim (pagina 782).
- Rugăciunea de după-amiază
- Așrei (pagina 643-650).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 679-685).
- Rugăciunea de seară
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 431-442). La pagina 441 nu se spune Veșameru dar se intercalează Vaidaber Moșe.
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749). [Cei cu domiciliu stabil în Israel spun Șmone Esre (pagina 359-379) cu intercalarea Ata honantanu (pagina 362) și fac Havdala (pagina 695-696) fără mirodenii și fără lumânare].
- Oficiantul spune Kadiș Șalem (pagina 457-459).
- Hakafot (pagina 820-829).
- Citirea Torei (pagina 183-194, 207-209). Tora se ridică cu fața spre public.
- Sfârșitul rugăciunii (pagina 461- 467). Dacă se face Kiduș în Sinagogă Kiduș leleilot Șaloș Reglim (pagina 779-780).
- Masa începe cu Kiduș leȘaloș Reglim (pagina 779-783).
- Aprinderea Lumânărilor de sărbătoare de la o flacără existentă după ora cificată în Luah (pagina 409-411).
- Vineri, 23 Tișrei (13 octombrie) SIMHAT TORA
- Cei cu domiciliu stabil în Israel spun rugăciunea de zi, dar fără Tfilin și nu vor fi chemați la Tora. Tfilin vor pune când nu sunt în văzul lumii.
- Rugăciunea de dimineață
- Ca în orice Șabat (pagina 33-34,47-56,64-69,70-96,468-526). Oficiantul începe să intoneze cu voce tare la pagina 521.
- Șema Israel cu binecuvântări (pagina 129-144).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Halel complet cu Kadiș (pagina 707-718).
- Psalmul de Vineri fără Hoșienu (pagina 221, 222-223).
- Hakafot (pagina 820-829).
- Citirea Torei (pagina 572-605). La scoaterea Torei se spun paragrafele pentru sărbători (pagina 573,574,576). Mi șeberah fără intercalarea de Șabat, dar cu intercalarea de sărbătoare (pagina 581-582). Binecuvântarea după Haftara varianta de sărbătoare (pagina 588). Nu se spune Iekum Purkan (pagina 589-591). Av harahamim (pagina 595-596). I-a E-li vegoali (pagina 594-595).
- Așrei, întoarcerea Torei și rugăciunilr pentru România și Israel 596 – 605.
- Musaf pentru sărbători (pagina 750-773) cu Kedușa pentru sărbătoare (pagina 752-753).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 624-637).
- Masa începe cu Kiduș Leiom Șaloș Reglim (pagina 782).
- Rugăciunea de după-amiază
- Așrei (pagina 643-650).
- Cele 18 binecuvântări pentru sărbători (pagina 734-749).
- Kadiș Șalem și sfârșitul rugăciunii (pagina 679-685).
- Rugăciunea de seară
Kabalt Șabat începe cu Mizmor leDavid (pagina 419). Din Leha Dodi se spun numai primele două și ultimele două strofe.
Comments
Ritualul de Șmini Ațeret Și Simhat Tora — No Comments
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>